Wednesday, August 5, 2009

Malaysia, Negara Polis ???

Seperti yang Saudara Zaid Ibrahim nyatakan dalam bukunya "Saya Pun Melayu", bahawa Malaysia mungkin akan menjadi seperti negara Zimbabwe jika kezaliman dan penindasan terhadap rakyat oleh Umno-BN berterusan.






Itu kemungkinan yang didakwa Saudara Zaid Ibrahim, dan saya juga setuju dengan kenyataannya itu. Namum sebelum Malaysia menjadi negara seperti Zimbabwe, Malaysia kini sudah menjadi Negara Polis seperti Myanmar !!!



Berikutan episod demi episod yang menyaksikan penyalahgunaan-kuasa oleh Umno-BN khususnya sejak 08 March 2009, ternyata hakikatnya bahawa Malaysia telahpun menjadi negara polis seperti Myanmar.
3) Polis diarah untuk menahan Raja Kamaruddin Petra (RKP), Exco Eksekutive Selangor Teresa Kok serta wartawan Harian Sin Chew Tan Hoo Cheng atas alasan yang tidak masuk akal.
4) Polis di seluruh Malaysia diarah untuk menyekat rakyat dari menyertai pelbagai perhimpunan di seluruh negara termasuk Perhimpunan Hindraf, Perhimpunan BERSIH, perhimpunan Protes kematian Kugan dan Teoh Beng Hock dan yang terkini Perhimpunan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI).


Dari tindakan-tindakan pasukan Polis yang serba keras dan zalim sewaktu membuat sekatan dan tangkapan, jelas kelihatan polis merupakan "gengster berlesen" yang diupah Umno-BN bagi membuli rakyat Malaysia yang lemah !!!
Walaupun negara seakan-akan berdemokrasi yang diperintah Umno-BN, namum hakikatnya kekuatan polis yang dijadikan senjata dan strategi bagi Umno-BN terus kebal memerintah Malaysia !!!

2 comments:

  1. salam perkenalan...salam re4masi..ayuh terus berjuang dan berjuang demi membawa perubahan dan keadilan dibumi Malaysia ini..!!!

    ReplyDelete
  2. Salam reformasi....terima kasih kerana memberi komen semangat.....perjuangan menuntut keadilan memang memakan masa yang panjang, namum rakyat Malaysia yang benci akan kezaliman serta penindasan Umno-BN akan berjuang habis-habisan demi bumi tercinta.....lawan-tetap-lawan !!!!

    ReplyDelete

Komen anda dialu-alukan.